Методичне об'єднання вчителів початкових класів
5 січня 2018 року відбулося методичне об'єднання вчителів початкових класів. Керівник методичного об'єднання Катриченко В.І. ознайомила присутніх зі змістом роботи.
На засіданні розглядалися питання: організації навчально - виховного процесу та розвитку розумової та пізнавальної активності учнів на уроках.
Про особливості організації навчально - виховного процесу в першому класі виступила класовод , Рудківська Л.Г. Вона розповіла про вплив ігрової діяльності, як засобу успішної адаптації першокласників. Вчителька зазначила, що гра – є однією із умов розвитку особистості та формування життєвої компетенції та соціалізації.
У роботі МО брала участь шкільний психолог Трюхан Л.В., звернула увагу учасників МО на те, що вступ до школи — переломний момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків з оточенням.
Людмила Валентинівна також підвела підсумки психологічних досліджень щодо адаптації учнів 1 класів до навчання у школі. У кінці роботи вчителям були надані рекомендації для створення умов успішної адаптації першокласників до школи.
У ході роботи засідання вчителі та взяли участь в запропонованих практичних завданнях.
На засіданні МО учасники обмінялися досвідом роботи та ознайомилися з тематикою наступного засідання.
Науково-методична проблема,
над якою працює навчальний заклад:
«Застосування та удосконалення ефективних форм,
методів та засобів навчання і виховання
для підвищення якості уроку»
Голова ШМО В.І.Катриченко
Секретар О.М.Кучеренко
План роботи методичного об’єднання вчителів
початкових класів
Головним напрямом у роботі методичного об’єднання класоводи обрали вдосконалення уроку шляхом особистісно зорієнтованої системи навчання і виховання. Діяльність методичного об’єднання спрямована на вирішення таких завдань:
• створення умов для формування освіченої творчої особистості громадянина, реалізція його природних задатків і можливостей;
• забезпечення засвоєння і використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів;
• робота з дітьми за програмою “Крок за кроком”;
• постійне підвищення рівня загальнодидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу;
• обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
• виявлення, пропагування та здійснення нових підходів до організації навчання й виховання;
• створення умов для самоосвіти вчителів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
У минулому навчальному році педагоги, члени методичного об’єднання працювали над вирішенням першочергових завдань навчання і виховання учнів у сучасних умовах.
З урахуванням організації навчально-виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів учителі працювали над вирішенням науково- методичних проблем «Розвиток логічного мовлення та диференціація навчання».
Ця проблема органічно поєднувалась із запровадженням у практику роботи елементів розвивального навчання.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік значно підвищився науково- теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
У процесі роботи виправдали себе такі форми, як індивідуальна та групова робота зі слабовстигаючими та обдарованими учнями; розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання.
ПЛАН РОБОТИ МО ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
№ з/п | Тематика засідань | т е р м і н | Відповідальний |
І | 1. Про виконання плану роботи МО за минулий навчальний рік та обговорення плану роботи на поточний навчальний рік. | ВЕ Р ЕСЕНЬ | Шматко О.Ю. |
2. Аналіз навчальних програм, підручників на новий навчальний рік. | Катриченко В. І. | ||
3. Ведення журналів 1-4класів. Розгляд календарно - тематичного планування навчального матеріалу вчителями початкових класів. | Катриченко В. І. ЧЛЕНИ МО | ||
4. Розгляд нормативно-правових документів про організацію навчально-виховного процесу в новому навчальному році. 5.ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПЛАНУ РОБОТИ Ш МО НА 2015- 2016н.р. | ЧЛЕНИ МО Катриченко В. І. | ||
ІІ | 1. Круглий стіл «Розвиток навички читання в 1 класі». | л и с т о п а д | ШМАТКО О.Ю. КУЧЕРЕНКО О.М. |
2. Відвідування та обговорення відкритого уроку з літературного читання в 2 класі. | ГОРДАШЕВСЬКА Н.М. | ||
3. Огляд учнівських зошитів: дотримання єдиних вимог до ведення зошитів. | Члени МО. | ||
4. Обговорення плану проведення предметних олімпіад. | Члени МО. | ||
5.Роль гри у ФОРМУВАННІ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ. | Горовенко В.І. Король З.А. |
III | 1. Обмін досвідом «Збереження здоров’я дітей - найважливіший аспект діяльності школи» | С і ч е н ь | Шматко O.A. |
2. Відвідування, обговорення уроків з математики,української мови,природознавства. прприродознавства мовиииииимови,природознавства. пррппрприродознавства | Члени МО. | ||
3. Опрацювання та вивчення методичних матеріалів. | Члени МО. | ||
4. ДОПОВІДЬ»Творчість на кожному уроці» | Кучеренко О.М. | ||
5. Моніторинг навчальних досягнень учнів за І семестр. | Члени МО. | ||
IV | 1. Доповідь «Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах». | б е р е 3 е н ь | Рудківська Л.Г. |
■ | 2. Презентація творчої майстерності вчителів, що атестуються «Досвід, пошук - результат». | Шматко O.A. Г ордашевська Н.М. | |
3. Стан підготовки до ДПА в 4 класі. | .. . | Катриченко В.І. Шматко О.А. | |
4. Виконання вимог до ведення класних журналів. | Члени МО. | ||
V | 1. Звіт про роботу МО. Визначення шляхів удосконалення роботи МО на наступний навчальний рік. | т р А в Е Н Ь | ... ______________ _____________ |
2. Звіт «ДПА: досягнення, проблеми, шляхи вдосконалення». | КатриченкоВ.І. Шматко O.A. | ||
3. Виставка методичних наробок вчителів - членів МО.. | Члени МО | ||
4. Звіти вчителів про самоосвітню діяльність. | Члени МО. |
Заходи з підвищення знань, умінь та навичок учнів
№ з/п | Зміст | Термін виконання | Хто виконує |
1. | Проведення шкільних олімпіад з математики, української мови. | Листопад, січень | 2-4 класи |
2. | Перевірка стану викладання трудового навчання в 1 -4 класах ,уроків природознавства. | Грудень, травень | Дирекція школи |
3. | Участь в ярмарку педагогічних ідей | березень | вчителі |
4. | Огляд учнівських зошитів з метою перевірки дотримання єдиних вимог до ведення зошитів та оцінювання робіт | Протягом року | |
5. | Проведення консультацій зі слабовстигаючими учнями | Протягом року | |
6. | Контрольні роботи з подальшим обговоренням результатів | Г рудень, травень | 2-4 класи |
7. | Опрацювання єдиних вимог до усного та писемного мовлення молодших школярів | Вересень | Члени МО |
ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕРЕДОВОГО
ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
№ з/п | Зміст | Термін виконання | Хто відповідає |
1. | Вивчення і реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту | Протягом року | Члени МО |
2. | Проведення круглих столів з метою обміну досвідом | Згідно 3 планом школи | Члени МО |
3. | Творчі звіти вчителів, що атестуються | березень | Щматко О.А ГордашевськаН.М. Н.М. |
4. | Впровадження у навчально-виховний процес сучасних досягнень науки, педагогічних теорій, ідей. | Протягом року | |
5. | Організація взаємного відвідування уроків вчителями з метою обміну досвідом роботи з розвитку пізнавальних здібностей учнів | Протягом року | Члени МО |
МО вчителів початкової школи та вихователів груп подовженого дня працює над розв’язанням завдання та виховання учнів у сучасних умовах.
У 2010-2011 н.р. методичне об єднання учителів початкової школи та вихователів груп подовженого дня спрямовувало свою роботу на:
Методичну роботу побудовано на основі системного підходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результативності навчально-виховного процесу і рівня вихованості учнів, рівня професійної підготовки педагогів та вихователів.
На засіданнях МО початкових класів у 2010-2011р.р. розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, тощо. Засідання МО проводилися щокварталу.
У період між засіданнями обговорювалися творчі звіти вчителів, що атестуються, проводилися методичні тижні, індивідуальні та групові консультації для учителів. Педагоги вивчали якість знань, умінь і навичок учнів, рівень їх вихованості. Проводились тижні педагогічної майстерності, методичні оперативки тощо.
Члени методичного об єднання вчителів початкових класів працювали над проблемою „Впровадження ефективних технологій по формуванню і розвитку інтересів та здібностей учнів”
На засіданнях МО обговорювалися і затверджувалися складені вчителями тексти контрольних робіт, моделі окремих уроків.
Члени МО школи відвідували заняття, які проводилися районним МО вчителів початкової школи, брали активну участь у цих заходах.
Курсову перепідготовку пройшло 2 вчителів (Шматко О.А., Гордашевська Н.М.) та підтвердили свою кваліфікацію.
Багато часу вчителі Казіміренко В.Я., Роман Г. Я., приділяли роботі з обдарованими дітьми.
Позакласна робота велася відповідно до плану роботи методичного об ‘єднання класних керівників. Кращі позакласні заходи були проведені вчителями ( Катриченко В.І., Шматко О.Ю., Рудківська Л.Г.) під час святкування Нового року, 8 Березня.
Учні 3-4 класів приймали активну участь в районній олімпіаді з математики.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуків його ефективних форм і методів.
№ з/п | Предмет | Клас | Кількість учнів | Результати | |||||||
Високий рівень | Достатній рівень | Середній рівень | Початковий рівень | ||||||||
Кількість | % | Кількість | % | Кількість | % | Кількість | % | ||||
№ з/п | Предмет | Клас | Кількість учнів | Результати | |||||||
Високий рівень | Достатній рівень | Середній рівень | Початковий рівень | ||||||||
Кількість | % | Кількість | % | Кількість | % | Кількість | % | ||||
Перевірка навичок читання, обчислювальних навичок, навичок списування молодших школярів також свідчить про поліпшення результативності навчання, порівняно з попередніми роками.
Однак у роботі МО школи є і недоліки:
Тому робота педагогів повинна зосереджуватися на:
У 2011-2012 н.р. МО вчителів початкової школи груп подовженого дня працюватиме над проблемою: „Розвивальне навчання, як засіб розвитку пізнавальної активності школярів”.
Методичне об’єднання ставить такі основні завдання на 2011-2012 н.р.:
1. Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання, формування в учнів практичних умінь і навичок.
2. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках, творчо ставитися до кожного уроку, впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.
3. Систематично знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації.
4. Регулярно проводити огляд новинок методичної та художньої літератури, періодичних видань.
5. Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів.
6. Проводити індивідуальну роботу з обдарованими учнями і з учнями, які не встигають.
7. Використовуючи різні засоби, форми і методи навчання, виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до культури і традицій свого народу, інших народів світу.
8. Організувати проведення у школі декади початкової школи.
№ з/п | ПІБ | Рік наро-дження | Освіта | Педа-гогіч- ний стаж | Катюго-рія і звання | Курсова перепід-готовка | Атеста-ція |
1. | Гордашевська Н.М. | 1971 | Вища | 23 | І кат. | 2011 | 2011 |
2. | Катриченко В.І. | 1961 | Вища | 28 | І кат. | 2009 | 2010 |
3 | Король З. А. | 1967 | Середня спеціальна | 20 | Спре- ціаліст | _ | _ |
4. | Казіміренко В.Я. | 1951 | Вища | 37 | Вища | 2010 | 2011 |
5. | Кучеренко О.М. | 1982 | Вища | 7 | Спре-ціаліст | – | – |
6. | Роман Г.А. | 1954 | Середня спеціаль-на | 38 | Спре-ціаліст | 2009 | 2010 |
7. | Рудківська Л.Г. | 1957 | Вища | 31 | І кат. | 2009 | 2010 |
8. | Шматко О.А. | 1974 | Вища | 15 | Вища | 2011 | 2011 |
9. | Шматко О.Ю. | 1960 | Вища | 31 | І кат. | 2010 | 2010 |
№ з/п | ПІБ | Тема для поглибленого вивчення | Вид узагальнення |
1 | 2 | 3 | 4 |
1. | Катриченко В.І. | Розвиток мовленнєвої діяльності молодших школярів на заняттях з рідної мови. | Доповідь, добірка вправ, урок |
2. | Кучеренко О.М. | Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів при використанні дидактичних ігор. | Доповідь, добірка ігор |
3. | Гордашевська Н.М. | Створення оптимального навчально-виховного середовища для розвитку і самореалізації творчого потенціалу учня. | Доповідь, уроки |
4. | Шматко О.А. | Використання ігрових технологій у навчанні і вихованні дітей | Доповідь, добірка ігор |
5. | Роман Г.А. | Використання краєзнавчого матеріалу на уроках з метою розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів. | Уроки, добірка цікавого краєзнавчого матеріалу |
6. | Казіміренко В.Я. | Робота з обдарованими дітьми, розвиток їх здібностей. | Реферат, уроки |
7. | Шматко О.Ю. | Розвиток критичного мислення на уроках у початкових класах. | Реферат, уроки |
8. | Рудківська Л.Г. | Розвиток творчих здібностей та гнучкості мислення молодших школярів. | Доповідь, добірка вправ |
№ з/п | Зміст роботи | Термін | Хто виконує |
1. | Групова консультація „Зміст та завдання нових навчальних програм для початкової школи”. | Серпень | Голова МО, заступник директора |
2. | Огляд кабінетів. Перевірка рівня готовності кабінетів до нового навчального року. | Серпень | Голова МО, заступник директора |
3. | Методична оперативка „Організація навчально-виховної роботи у 1-4 класах відповідно до новоствореного навчально-методичного забезпечення”. | Вересень | Заступник директора |
4. | Підготовка до проведення аукціону методичних ідей. | Жовтень | Голова МО, заступник директора |
5. | Проведення тижня початкової школи. | Листопад | Заступник директора |
6. | Організація перевірки ведення учнівських зошитів з метою удосконалення форм і методів роботи над помилками. | Грудень | Учителі початкових класів |
7. | Підготовка зрізів знань з навчальних предметів. | Грудень | Учителі початкових класів |
8. | Проведення зрізів знань з навчальних предметів. Підсумки за І семестр. | Грудень | Заступник директора, учителі початкових класів |
9. | Виконання навчальних програм та перевірка відповідності кількості годин і змісту тем, які вивчаються, державним програмам, календарним планам | Грудень | Заступник директора |
10. | Організація та проведення занять із майбутніми першокласниками. | Січень | Вчителі 4-х класів |
11. | Хід самоосвітньої роботи вчителів. | Лютий | Заступник директора |
12. | Результати вивчення й впровадження ППД. | Березень | |
13. | Методичний семінар з теми „Теорія та методика роботи МО початкових класів щодо підготовки учнів молодших класів до навчання у середній ланці освіти”. | Березень | Голова МО, заступник директора |
14. | Результати вивчення стану викладання навчальних предметів початкової школи. | Березень | Заступник директора |
15. | Підготовка текстів для ПДА. | Квітень | Заступник директора, вчителі |
16. | Проведення ПДА. | Травень | Заступник директора, вчителі |
17. | Виконання державних програм. | Травень | Заступник |
Підготовка і проведення тижня початкової школи.
2. Обговорення результатів моніторингу за професійно-педагогічними уміннями вчителів початкових класів.
4. Моніторинг навчальних досягнень учнів початкових класів за І семестр у контексті їх особистісного росту.
5. Результативність виховної роботи вчителів, виховання патріотизму, поваги до державних символів.