Методичне об'єднання вчителів початкових класів

5 січня 2018 року відбулося методичне об'єднання вчителів початкових класів. Керівник методичного об'єднання Катриченко В.І. ознайомила присутніх зі змістом роботи.

На засіданні розглядалися питання: організації навчально - виховного процесу та розвитку розумової та пізнавальної активності учнів на уроках.

Про особливості організації навчально - виховного процесу в першому класі виступила класовод , Рудківська Л.Г. Вона розповіла про вплив ігрової діяльності, як засобу успішної адаптації першокласників. Вчителька зазначила, що гра – є однією із умов розвитку особистості та формування життєвої компетенції та соціалізації.

У роботі МО брала участь шкільний психолог Трюхан Л.В., звернула увагу учасників МО на те, що вступ до школи — переломний момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків з оточенням.

Людмила Валентинівна також підвела підсумки психологічних досліджень щодо адаптації учнів 1 класів до навчання у школі. У кінці роботи вчителям були надані рекомендації для створення умов успішної адаптації першокласників до школи.

У ході роботи засідання вчителі та взяли участь в запропонованих практичних завданнях.

На засіданні МО учасники обмінялися досвідом роботи та ознайомилися з тематикою наступного засідання.


/Files/images/mo_pochklasv/20180105_105253.jpg/Files/images/mo_pochklasv/20180105_103414.jpg/Files/images/mo_pochklasv/20180105_110202.jpg/Files/images/mo_pochklasv/20180105_110817.jpg/Files/images/mo_pochklasv/20180105_110848.jpg/Files/images/mo_pochklasv/20180105_111158.jpg

ЖУРНАЛ

ПЛАНУВАННЯ ТА ОБЛІКУ РОБОТИ ШМО

ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Катеринопільської ЗОШ І-І І І СТ.№2

НА 2015-2016 навчальний рік

Науково-методична проблема,

над якою працює навчальний заклад:

«Застосування та удосконалення ефективних форм,

методів та засобів навчання і виховання

для підвищення якості уроку»

Голова ШМО В.І.Катриченко

Секретар О.М.Кучеренко

План роботи методичного об’єднання вчителів

початкових класів

Головним напрямом у роботі методичного об’єднання класоводи обрали вдосконалення уроку шляхом особистісно зорієнтованої системи навчання і виховання. Діяльність методичного об’єднання спрямована на вирішення таких завдань:

• створення умов для формування освіченої творчої особистості громадянина, реалізція його природних задатків і можливостей;

• забезпечення засвоєння і використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів;

• робота з дітьми за програмою “Крок за кроком”;

• постійне підвищення рівня загальнодидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу;

• обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;

• виявлення, пропагування та здійснення нових підходів до організації навчання й виховання;

• створення умов для самоосвіти вчителів і здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.

У минулому навчальному році педагоги, члени методичного об’єднання працювали над вирішенням першочергових завдань навчання і виховання учнів у сучасних умовах.

З урахуванням організації навчально-виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів учителі працювали над вирішенням науково- методичних проблем «Розвиток логічного мовлення та диференціація навчання».

Ця проблема органічно поєднувалась із запровадженням у практику роботи елементів розвивального навчання.

Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік значно підвищився науково- теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.

У процесі роботи виправдали себе такі форми, як індивідуальна та групова робота зі слабовстигаючими та обдарованими учнями; розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання.

ПЛАН РОБОТИ МО ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

№ з/п Тематика засідань т е р м і н Відповідальний
І 1. Про виконання плану роботи МО за минулий навчальний рік та обговорення плану роботи на поточний навчальний рік. ВЕ Р ЕСЕНЬ Шматко О.Ю.
2. Аналіз навчальних програм, підручників на новий навчальний рік. Катриченко В. І.
3. Ведення журналів 1-4класів. Розгляд календарно - тематичного планування навчального матеріалу вчителями початкових класів. Катриченко В. І. ЧЛЕНИ МО
4. Розгляд нормативно-правових документів про організацію навчально-виховного процесу в новому навчальному році. 5.ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПЛАНУ РОБОТИ Ш МО НА 2015- 2016н.р. ЧЛЕНИ МО Катриченко В. І.
ІІ 1. Круглий стіл «Розвиток навички читання в 1 класі». л и с т о п а д ШМАТКО О.Ю. КУЧЕРЕНКО О.М.
2. Відвідування та обговорення відкритого уроку з літературного читання в 2 класі. ГОРДАШЕВСЬКА Н.М.
3. Огляд учнівських зошитів: дотримання єдиних вимог до ведення зошитів. Члени МО.
4. Обговорення плану проведення предметних олімпіад. Члени МО.
5.Роль гри у ФОРМУВАННІ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ. Горовенко В.І. Король З.А.
III 1. Обмін досвідом «Збереження здоров’я дітей - найважливіший аспект діяльності школи» С і ч е н ь Шматко O.A.
2. Відвідування, обговорення уроків з математики,української мови,природознавства. прприродознавства мовиииииимови,природознавства. пррппрприродознавства Члени МО.
3. Опрацювання та вивчення методичних матеріалів. Члени МО.
4. ДОПОВІДЬ»Творчість на кожному уроці» Кучеренко О.М.
5. Моніторинг навчальних досягнень учнів за І семестр. Члени МО.
IV 1. Доповідь «Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах». б е р е 3 е н ь Рудківська Л.Г.
2. Презентація творчої майстерності вчителів, що атестуються «Досвід, пошук - результат». Шматко O.A. Г ордашевська Н.М.
3. Стан підготовки до ДПА в 4 класі. .. . Катриченко В.І. Шматко О.А.
4. Виконання вимог до ведення класних журналів. Члени МО.
V 1. Звіт про роботу МО. Визначення шляхів удосконалення роботи МО на наступний навчальний рік. т р А в Е Н Ь ... ______________ _____________
2. Звіт «ДПА: досягнення, проблеми, шляхи вдосконалення». КатриченкоВ.І. Шматко O.A.
3. Виставка методичних наробок вчителів - членів МО.. Члени МО
4. Звіти вчителів про самоосвітню діяльність. Члени МО.

Заходи з підвищення знань, умінь та навичок учнів

№ з/п Зміст Термін виконання Хто виконує
1. Проведення шкільних олімпіад з математики, української мови. Листопад, січень 2-4 класи
2. Перевірка стану викладання трудового навчання в 1 -4 класах ,уроків природознавства. Грудень, травень Дирекція школи
3. Участь в ярмарку педагогічних ідей березень вчителі
4. Огляд учнівських зошитів з метою перевірки дотримання єдиних вимог до ведення зошитів та оцінювання робіт Протягом року
5. Проведення консультацій зі слабовстигаючими учнями Протягом року
6. Контрольні роботи з подальшим обговоренням результатів Г рудень, травень 2-4 класи
7. Опрацювання єдиних вимог до усного та писемного мовлення молодших школярів Вересень Члени МО

ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕРЕДОВОГО

ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

№ з/п Зміст Термін виконання Хто відповідає
1. Вивчення і реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту Протягом року Члени МО
2. Проведення круглих столів з метою обміну досвідом Згідно 3 планом школи Члени МО
3. Творчі звіти вчителів, що атестуються березень Щматко О.А ГордашевськаН.М. Н.М.
4. Впровадження у навчально-виховний процес сучасних досягнень науки, педагогічних теорій, ідей. Протягом року
5. Організація взаємного відвідування уроків вчителями з метою обміну досвідом роботи з розвитку пізнавальних здібностей учнів Протягом року Члени МО

В 2011-2012 навчальному році методичне об´єдання вчителів початкових класів планує працювати над темою: «Творча співпраця учасників навчально-виховного процесу, як основа формування життєвої компетентності особистості»

Здійснюють навчально-виховний процес 9 педагогів, які роблять все для того, щоб кожна дитина отримувала міцні та глибокі знання, розвивалась творчо, почувала себе в школі, як в рідній домівці.
Професійне кредо за яким живе та працює методичне об`єднання:"Учитель не той, хто вчить, а той у кого вчаться".
Девіз методичного об'єднання: "Навчання повинно бути цікавим".Проблема над якою працює методичне oбєднання:"Розвивальне навчання, як засіб розвитку пізнавальної активності школярів".

План роботи методичного об ‘єднання вчителів початкових класів

Катеринопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 на 2011-2012 навчальний рік
Керівник: Рудківська Людмила Григорівна
І. Вступ

МО вчителів початкової школи та вихователів груп подовженого дня працює над розв’язанням завдання та виховання учнів у сучасних умовах.

У 2010-2011 н.р. методичне об єднання учителів початкової школи та вихователів груп подовженого дня спрямовувало свою роботу на:

  • удосконалення уроку як основної форми навчально-виховної роботи;
  • пошуки різноманітних форм занять для розвитку пізнавальних потреб, здібностей, нахилів учнів;
  • впровадження у практику сучасного педагогічного досвіду.

Методичну роботу побудовано на основі системного підходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результативності навчально-виховного процесу і рівня вихованості учнів, рівня професійної підготовки педагогів та вихователів.

На засіданнях МО початкових класів у 2010-2011р.р. розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, тощо. Засідання МО проводилися щокварталу.

У період між засіданнями обговорювалися творчі звіти вчителів, що атестуються, проводилися методичні тижні, індивідуальні та групові консультації для учителів. Педагоги вивчали якість знань, умінь і навичок учнів, рівень їх вихованості. Проводились тижні педагогічної майстерності, методичні оперативки тощо.

Члени методичного об єднання вчителів початкових класів працювали над проблемою „Впровадження ефективних технологій по формуванню і розвитку інтересів та здібностей учнів”

На засіданнях МО обговорювалися і затверджувалися складені вчителями тексти контрольних робіт, моделі окремих уроків.

Члени МО школи відвідували заняття, які проводилися районним МО вчителів початкової школи, брали активну участь у цих заходах.

Курсову перепідготовку пройшло 2 вчителів (Шматко О.А., Гордашевська Н.М.) та підтвердили свою кваліфікацію.

Багато часу вчителі Казіміренко В.Я., Роман Г. Я., приділяли роботі з обдарованими дітьми.

Позакласна робота велася відповідно до плану роботи методичного об ‘єднання класних керівників. Кращі позакласні заходи були проведені вчителями ( Катриченко В.І., Шматко О.Ю., Рудківська Л.Г.) під час святкування Нового року, 8 Березня.

Учні 3-4 класів приймали активну участь в районній олімпіаді з математики.

Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуків його ефективних форм і методів.

Результати державної підсумкової атестації учнів 4-х класів
№ з/п Предмет Клас Кількість учнів Результати
Високий рівень Достатній рівень Середній рівень Початковий рівень
Кількість % Кількість % Кількість % Кількість %
Результати підсумкових директорський контрольних робіт
№ з/п Предмет Клас Кількість учнів Результати
Високий рівень Достатній рівень Середній рівень Початковий рівень
Кількість % Кількість % Кількість % Кількість %

Перевірка навичок читання, обчислювальних навичок, навичок списування молодших школярів також свідчить про поліпшення результативності навчання, порівняно з попередніми роками.

Однак у роботі МО школи є і недоліки:

  • Значна частина учнів має низький рівень орфографічної грамотності;
  • Не завжди теоретичні знання учні вміють застосувати практично
  • Частина учнів має незначний інтерес до читання.

Тому робота педагогів повинна зосереджуватися на:

  • Інтенсивній мовній практиці учнів (усній і писемній);
  • На подоланні розриву між теорією та практикою у навчанні мови;
  • На формуванні читацьких навичок та інтересу до вивчення художньої літератури.

У 2011-2012 н.р. МО вчителів початкової школи груп подовженого дня працюватиме над проблемою: „Розвивальне навчання, як засіб розвитку пізнавальної активності школярів”.

Методичне об’єднання ставить такі основні завдання на 2011-2012 н.р.:

1. Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання, формування в учнів практичних умінь і навичок.

2. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках, творчо ставитися до кожного уроку, впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.

3. Систематично знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації.

4. Регулярно проводити огляд новинок методичної та художньої літератури, періодичних видань.

5. Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів.

6. Проводити індивідуальну роботу з обдарованими учнями і з учнями, які не встигають.

7. Використовуючи різні засоби, форми і методи навчання, виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до культури і традицій свого народу, інших народів світу.

8. Організувати проведення у школі декади початкової школи.

ІІ. Характеристика педагогічних кадрів учителів початкової школи та вихователів груп подовженого дня
№ з/п ПІБ Рік наро-дження Освіта Педа-гогіч- ний стаж Катюго-рія і звання Курсова перепід-готовка Атеста-ція
1. Гордашевська Н.М. 1971 Вища 23 І кат. 2011 2011
2. Катриченко В.І. 1961 Вища 28 І кат. 2009 2010
3 Король З. А. 1967 Середня спеціальна 20 Спре- ціаліст _ _
4. Казіміренко В.Я. 1951 Вища 37 Вища 2010 2011
5. Кучеренко О.М. 1982 Вища 7 Спре-ціаліст
6. Роман Г.А. 1954 Середня спеціаль-на 38 Спре-ціаліст 2009 2010
7. Рудківська Л.Г. 1957 Вища 31 І кат. 2009 2010
8. Шматко О.А. 1974 Вища 15 Вища 2011 2011
9. Шматко О.Ю. 1960 Вища 31 І кат. 2010 2010
ІІІ. Організація самоосвітньої роботи членів МО
№ з/п ПІБ Тема для поглибленого вивчення Вид узагальнення
1 2 3 4
1. Катриченко В.І. Розвиток мовленнєвої діяльності молодших школярів на заняттях з рідної мови. Доповідь, добірка вправ, урок
2. Кучеренко О.М. Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів при використанні дидактичних ігор. Доповідь, добірка ігор
3. Гордашевська Н.М. Створення оптимального навчально-виховного середовища для розвитку і самореалізації творчого потенціалу учня. Доповідь, уроки
4. Шматко О.А. Використання ігрових технологій у навчанні і вихованні дітей Доповідь, добірка ігор
5. Роман Г.А. Використання краєзнавчого матеріалу на уроках з метою розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів. Уроки, добірка цікавого краєзнавчого матеріалу
6. Казіміренко В.Я. Робота з обдарованими дітьми, розвиток їх здібностей. Реферат, уроки
7. Шматко О.Ю. Розвиток критичного мислення на уроках у початкових класах. Реферат, уроки
8. Рудківська Л.Г. Розвиток творчих здібностей та гнучкості мислення молодших школярів. Доповідь, добірка вправ
ІV. Зміст роботи МО на поточний рік
№ з/п Зміст роботи Термін Хто виконує
1. Групова консультація „Зміст та завдання нових навчальних програм для початкової школи”. Серпень Голова МО, заступник директора
2. Огляд кабінетів. Перевірка рівня готовності кабінетів до нового навчального року. Серпень Голова МО, заступник директора
3. Методична оперативка „Організація навчально-виховної роботи у 1-4 класах відповідно до новоствореного навчально-методичного забезпечення”. Вересень Заступник директора
4. Підготовка до проведення аукціону методичних ідей. Жовтень Голова МО, заступник директора
5. Проведення тижня початкової школи. Листопад Заступник директора
6. Організація перевірки ведення учнівських зошитів з метою удосконалення форм і методів роботи над помилками. Грудень Учителі початкових класів
7. Підготовка зрізів знань з навчальних предметів. Грудень Учителі початкових класів
8. Проведення зрізів знань з навчальних предметів. Підсумки за І семестр. Грудень Заступник директора, учителі початкових класів
9. Виконання навчальних програм та перевірка відповідності кількості годин і змісту тем, які вивчаються, державним програмам, календарним планам Грудень Заступник директора
10. Організація та проведення занять із майбутніми першокласниками. Січень Вчителі 4-х класів
11. Хід самоосвітньої роботи вчителів. Лютий Заступник директора
12. Результати вивчення й впровадження ППД. Березень
13. Методичний семінар з теми „Теорія та методика роботи МО початкових класів щодо підготовки учнів молодших класів до навчання у середній ланці освіти”. Березень Голова МО, заступник директора
14. Результати вивчення стану викладання навчальних предметів початкової школи. Березень Заступник директора
15. Підготовка текстів для ПДА. Квітень Заступник директора, вчителі
16. Проведення ПДА. Травень Заступник директора, вчителі
17. Виконання державних програм. Травень Заступник
V.Тематика засідань методичного об’єднання
І засідання. Серпень
  1. Обговорення і затвердження плану роботи методоб’єднання на 2011-2012 навчальний рік.
  2. Обговорення навчальних програм, підручників.
  3. Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів.
  4. Способи подальшого розвитку творчої ініціативи педкадрів, підвищення їхньої професійної майстерності, вдосконалення навчального процесу та атестації педкадрів.
  5. Про регламент роботи початкової школи, тривалість уроку, перерви, розклад уроків, проведення фізкультхвилинок.
  6. Розподіл доручень між членами МО.
ІІ засідання. Жовтень

Підготовка і проведення тижня початкової школи.

  1. Затвердження плану проведення тижня.
  2. Підготовка відкритих уроків.
  3. Виховні заходи вчителів початкової школи.
  4. Хід організації виставки дидактичного та природного матеріалу.
  5. Презентація авторських методичних розробок учителів.
ІІІ засідання. Січень
  1. Результативність роботи з обдарованими дітьми. Обмін досвідом.

2. Обговорення результатів моніторингу за професійно-педагогічними уміннями вчителів початкових класів.

  1. Підсумки роботи МО за І семестр.

4. Моніторинг навчальних досягнень учнів початкових класів за І семестр у контексті їх особистісного росту.

  1. Новинки методичної літератури.
ІV засідання. Березень
  1. Обговорення відкритих уроків, результатів моніторингових досліджень.
  2. Результативність оцінювання навчальних досягнень учнів.
  3. Заслуховування звітів про самоосвіту.
  4. Огляд методичної роботи.

5. Результативність виховної роботи вчителів, виховання патріотизму, поваги до державних символів.

V засідання. Травень
  1. Специфіка викладання й рівень знань учнів з окремих предметів.
  2. Аналіз роботи з обдарованими дітьми.
  3. Підсумки роботи МО.
Кiлькiсть переглядiв: 1502

Коментарi