• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Школа сприяння здоров'я

/Files/images/1asdfyi/123.JPG

У 2002 році в нашій школі була створена «Школа сприяння здоров’ю» і педагогічний колектив розпочав роботу над науково –методичною проблемою «Формування здорової, інтелектуально розвиненої особистості, здатної до творчої самореалізації, на основі гармонізації навчально-виховного процесу з природним розвитком людини».

Наша школа працює згідно складеної програми та річного плану роботи. Програмою передбачається вивчення найактуальніших тем і проблем виховання здорового способу життя, безпеки життєдіяльності, формування позитивної мотивації щодо фізичної культури, ставлення до власного здоров’я.

«Школа сприяння здоров’ю» тісно співпрацює з районною лікарнею, центром дитячої та юнацької творчості, Червоним Хрестом. У закладі організована туристсько–краєзнавча та спортивно - оздоровча робота; проводяться бесіди, читаються лекції, організовуються диспути та зустрічі з цікавими людьми, обговорення та перегляд відеофільмів, діти відвідують реабілітаційний центр.

Учнівська лекторська група веде пропаганду здорового способу життя, працює шкільна агітбригада під керівництвом педагога – організатора Голуб Л.В.

Система самоврядування у школі створює сприятливі умови для виховання основ здорового способу життя, сприяє вихованню активної життєвої позиції, що формує духовне, психічне і фізичне здоров’я, допомагає в цьому система зв’язків з різними адміністративними службами та громадськими організаціями, закладами культури, медицини, фізкультури і спорту, громадськими організаціями.

Асоціацією батьків, учителів, учнів розроблені основні напрямки роботи по впровадженню програми «Школи сприяння здоров’ю»:

1. Сприяти усвідомленню педагогами, психологом, соціальним педагогом, медичними працівниками того, що людина – унікальний витвір природи і не може бути поганою чи гарною.

2. Забезпечити охорону життя і здоров’я учнів у навчально-виховному процесі.

3. Забезпечити умови для творчості і самореалізації кожного учня.

4. Виховувати у школярів любов до життя.

5.Формувати у дітей здоровий спосіб життя, стимулювати творчі підходи до самоосвіти, фізичного, психологічного та духовного самовдосконалення.

6. Забезпечити профілактичний рівень та захист учнів.

7.Утверджувати взаєморозуміння, взаємодопомогу, співчуття і безкорисливу підтримку школярів, педагогів і батьків.

8. Здійснювати статеве виховання учнів.

9. Створювати комфортний психологічний простір для життя і розвитку кожної дитини школи.

10. Забезпечувати підвищення професійного рівня кожного педагогічного працівника, дотримання здорового способу життя дітей і дорослих.

Опанування основних підрозділів програми проводиться за циклічною системою з підвищенням інформаційного і наукового рівня:

- самоцінність людського життя ( фізичне, психічне, духовне здоров’я людини);

- залежність стану здоров’я від природного середовища та рівня розвитку суспільства;

- рухова активність;

- основи гігієни;

- культура харчування;

- методи народної медицини;

- безпека життя довкілля;

- формування внутрішнього захисту від шкідливих звичок;

- здоров’я і краса ;

- про природу людини і статеве виховання;

- профілактика СНІДу, венеричних захворювань, раннього статевого життя підлітків, попередження вагітності і неповнолітніх.

Здійснення програми відбувається одночасно у двох підсистемах:

1. Профілактична робота під час навчально–виховного процесу.

2.Формування здорового способу життя у позакласній роботі та на уроках біології та з основ здоров’я.

З метою розвитку активної життєвої позиції, дотримання здорового способу життя, формування серед підлітків лідерів просвітницької роботи, у школі впроваджується програма «Як стати вільним і улюбленим» (за проектом «Діалог»). Вона спрямована на підвищення знань, умінь, навичок здорового способу життя підлітків.

Умови реалізації програми «Школи сприяння здоров’ю»:

1. Укомплектування школи педагогічними кадрами.

2.Оволодіння працівниками школи психолого-педагогічними технологіями, спрямованими на формування здорового способу життя.

3. Впровадження особистісно орієнтованого навчання.

4. Створення матеріальної бази школи.

5.Підтримка системи співробітництва з освітніми закладами, державними установами.

Очікувані результати

1. Підготовка до життя здорової людини; здатної до творчої самореалізації у демократичному суспільстві.

2. Забезпечення базового рівня знань, що передбачений державним стандартом Міністерства освіти і науки України для всіх учнів та впровадження інноваційних технологій з метою підвищення якості знань учнів.

3. Підготовка учнів до навчання у вищих навчальних закладах.

4.Формування здорового способу життя учнів і батьків.

У діяльності «Школи сприяння здоров’ю» велику роль відіграє психологічна служба. Особливо важливе місце в даному напрямку роботи займає праця шкільного психолога. Згідно плану роботи «Школи сприяння здоров’ю» практичним психологом проводяться такі заходи:

- тренінгові заняття «Як стати вільним і улюбленим» (за проектом «Діалог»); «Моє здоров’я – мій вибір», Здоровим бути престижно», « Твій життєвий вибір».

- лекції « З чого починається алкоголізм», «Що потрібно знати про алкоголь»,

«Життя у світі, в якому є ВІЛ», «Вплив музики на психо-емоційний стан людини»;

- конференції «Від кого або від чого залежить наше здоров’я?» ;

- індивідуальні та групові консультації;

- бесіди «Для мене бути здоровим означає», «Роль харчування в житті учня»;

- «круглі столи»: «Наша особистість – це сад, а наша воля її садівник»,

«Добро і красу можна творити своїми руками»…

Значну увагу практичний психолог приділяла груповим формам роботи серед учнів середніх та старших класів.

Тренінгові заняття, з молодшими підлітками допомогти дітям краще пізнати себе, зміцнити своє здоров’я. Обрано саме такий напрям роботи, оскільки і цьому віці підлітки хоч і сприймають здоров’я як цінність, але дуже абстрактно.

Психокорекційна робота орієнтована на школярів із різними поведінковими проблемами. Її проводимо як у формі групової, так і індивідуальної діяльності.

Найефективнішими формами роботи є індивідуальні та групові консультації для учнів, батьків та вчителів школи, виступи на тематичних педагогічних радах, консиліумах та психолого-педагогічні семінарах, на яких педагоги розглядають причини виникнення конфліктних і стресових ситуацій в дитячому колективі їх вплив на розлад нервової системи дітей, запобігання нездорової обстановки в учнівському колективі.

Діяльність психологічної служби також спрямована на надання дітям, батькам і педагогам соціально-психологічної допомоги в ситуаціях розв’язання різних міжособистісних і міжгрупових конфліктів.

Психологічна просвіта педагогічного та учнівського колективу здійснюється шляхом передачі знань у процесі практичної діяльності.

Класні керівники та класоводи проводять виховні тематичні години з метою профілактики шкідливих звичок, вживання корисної їжі, загартування, економічної культури та пропагують здоровий спосіб життя.

Невід’ємною частиною роботи «Школи сприяння здоров’ю» є співпраця з працівниками їдальні, які зацікавлені в раціональному та висококалорійному харчуванні дітей.

Протягом кількох років вони створюють належні умови для харчування школярів. Для приготування їжі вони використовують продукти, які містять вітаміни, білки, жири та йодовану сіль. Доповненням до страв є салати з свіжих овочів. Під час обіду діти вживають вітамінізовані напої, соки, компоти, чаї з додаванням вітаміну С.

Дітям, які мають шлункові захворювання, організовано дієтичне харчування. Щоденно діти отримують фрукти, цитрусові, молочні продукти (йогурти, сирки, ряжанка, кефір, сиркова маса).

З великою насолодою діти смакують напої із сухофруктів, які містять цілу скарбничку вітамінів.

З метою поліпшення фізичного здоров’я, підвищення житлового тонусу, зміцнення імунітету школярі вживають фіточаї.

Протягом зимового періоду у школі проводяться холодні інгаляції. Учні вдихають ароматні масла ялиці, кедра, евкаліпта. Одним із найбільш ефективних методів впливу на організм дитини є аромобіжутерія, медальйони та носові хустинки, зволожені аромомаслами.

Учні молодших класів залюбки виготовляють біжутерію із часнику, носять їх для профілактики як у школі так і вдома.

Такі методи профілактики ГРВІ та грипу є доступними для учнів і стають популярними і ефективними.

Під час проведення уроків вчителі – предметними також пропагують здоровий спосіб життя.

Так на уроках з «Основ здоров’я» учні знайомляться з важливими питаннями здорового способу життя, які будуть їм корисними як зараз, так і в майбутньому. Зокрема в 5-му класі більше уваги приділяється вивченню тем, які стосуються життя та здоров’я учнів, це такі як «Основні складові здоров’я», «Розпорядок дня», «Сон і здоров’я», « Види відпочинку», «Загартування», «Вплив постави на здоров’я», «Стихійні лиха та їх наслідки».

У 6 класі більше уваги приділяється темам, які стосуються фізичного та фізіологічного розвитку, харчового раціону, особистої гігієни.

У 7 класі звертається увага на безпечну життєдіяльність та вивчаються теми «Безпека на дорогах», «Безпека пасажира», «Види ДТП», соціальне становище підлітків в суспільстві, як вони поводять себе серед однолітків та старших, який ведуть спосіб життя. А у старших класах глибше вивчається фізіологія і соціальна зрілість, статевий розвиток, репродуктивне здоров’я, продовження роду, як одна з головних призначень людини.

Метою вивчення предмету «Основи здоров’я» є захист та збереження всього суспільства, а не лише однієї окремої ї особистості.

На уроках біології діти ознайомлюються із зовнішнім виглядом та поширенням отруйних і лікарських рослин з метою їх подальшого використання при лікуванні різноманітних хвороб. Учні вивчають шляхи інфікування різними хворобами, їх проявами та наслідками, прогнозують і моделюють правильність власних дій в разі надзвичайних і небезпечних ситуацій. Школярам даються основи особистої гігієни, проводяться вправи для покращення постави, зору, дихання, раціонального харчування та зміцнення імунітету.

Отже, вивчаючи курс біології в школі діти мають змогу почути і побачити способи зараження різними хворобами та навчитися уникати їх і захищатися від них, а в разі інфікування знати правильний алгоритм дій боротьби з ними, вивчають правила ведення здорового способу життя з метою збереження не лише власного здоров’я , а й здоров’я своїх рідних.

Вчителі початкових класів також пропагують основи здоров’я, під час проведення уроків та на перервах учителі звертають увагу на вікові можливості дітей та проводять фізкультхвилинки і фізкультпаузи,танцювальні хвилинки, які допомагають зміцнювати фізичний стан школярів. Класоводами проведені тематичні виховні години: «Доброго здоров’я», «Ми за здоровий спосіб життя», «Чи бути здоровим - вирішуєш ти» …

На уроках фізичного виховання діти загартовуються, фізично розвиваються, удосконалюють фізичну силу, витривалість, гнучкість, спритність, вчаться зосереджувати увагу, вивчають основи різних видів спорту. Це є показником здоров’я, бо наші уроки фізкультури проходять на свіжому повітрі при будь-якій погоді.

Щорічно проводиться діагностика функціонального стану серцево–судинної системи дітей. Цей метод називається пробою Руфьє. За потребою він використовується на уроках фізичної культури вибірково з учнями, які цього потребують.

Згідно річного плану виховної роботи учні школи беруть участь у різноманітних спортивних змаганнях:

- шкільна спартакіада;

- спортивно – розважальний конкурс « Нумо, хлопці»;

- спортивний турнір на кращу футбольну команду школи; змагання з легкої

атлетики;

- виступ волейбольних команд;

- конкур «Тато, мама і я – спортивна сім’я»;

- козацькі мандри.

Краєзнавство і туризм –одні з напрямків у роботі «Школи сприяння здоров’ю». Важливу роль у формуванні особистості дітей і підлітків відіграє туризм і краєзнавство. У процесі активного пізнання історії і географії рідного краю, витоків національної культури в юних туристів – краєзнавців виховується почуття чуйності, доброти, дбайливе ставлення до історії та природи рідного краю. У світі національного і культурного відродження України туризм і краєзнавство набувають особливого значення. Зумовлено це тим, що ніколи не вичерпується допитливість дитини, що відбувається на землі, де вона народилась і живе, що було до неї, як жили люди, що переживали, з якими труднощами зустрічалися, як їх долали, який був їхній побут, одяг, свята і будні.

І краєзнавство, і туризм мають сприяти фізичному та інтелектуальному розвиткові підростаючого покоління, виховувати любов до рідного краю і основну роль у цьому відіграє краєзнавчий матеріал, вивчений, зібраний та досліджений самим учнем. Навчально - виховною метою якого є всебічне вивчення учнями території свого краю за різними джерелами, на основі спостережень під керівництвом вчителя.

Предметні тижні з географії, історії, літератури, музики, образотворчого мистецтва включають краєзнавчий матеріал.

Під час канікул та екскурсій учні школи займаються збиранням лікарських трав. Разом з медичною сестрою, використовуючи довідник лікарських трав, займалися збором, сушінням та збиранням лікарських рослин. Медична сестра разом з учнями початкової школи проводить чаювання з використанням зборів лікарських рослин в зимовий період за індивідуальними показниками кожної дитини (тобто підбираємо до хвороб дітей різні трави). Під час збору різних лікарських трав дівчата сплели вінок здоров’я, а на факультативах вивчили цілющі властивості цих рослин.

Практична діяльність школярів спрямована на поширення знань про свій край шляхом екскурсій, вікторин, конкурсів, виставок.

Медичною сестрою проводиться санітарно – освітня робота в школі. З учнями школи проведені бесіди на теми: «Профілактика туберкульозу», «Здоровий спосіб життя», «Що треба знати про СНІД», « Наркоманія та її наслідки», «Раціональне харчування», «Гігієна праці та відпочинку підлітків»…

У нашій школі щорічно працює пришкільний оздоровчий табір «Пролісок». Вся робота табору спрямована на оздоровлення школярів, особливо дітей початкової школи та категорійних дітей. Під час роботи табору діти ведуть активний спосіб життя: походи до лісу, річки, участь в різноманітних спортивних секціях, змагання, конкурсах, вікторинах. Активний спосіб життя доповнювався збалансованим вітамінізованим харчуванням.

Проводиться робота з формуванням здорового способу життя школярів і через учнівське самоврядування. Цю ідею впроваджуємо через шкільний прес – центр, роботу лекторських груп, періодичне поновлення виставки книг та буклетів, перегляд відеофільмів за участю працівників служби молоді райдержадміністрації.

Учні нашої школи дотримуються режиму дня: категорично не опускається перевантаження учнів під час навчальної діяльності. Діти залучаються до різноманітних гуртків та спортивних секцій, поводиться озеленення класних кімнат.

Важливим складником здорового способу життя є особиста гігієна, оволодіння санітарно-гігієнічними нормами та загартуванням. Постійно дотримуються вимоги щодо особистісної гігієни шкільних приміщень. Учні молодших класів роблять обов’язкові прогулянки дітей на свіжому повітрі. Проводяться конкурси – рейди «Чистота –запорука здоров’я!», « Який мій клас».

У школі щоп’ятниці запроваджені санітарні години.

У неформальній обстановці відпочинку, оздоровлення та спілкування дітей, ознайомлювали з основними поняттями здоров’я, найважливішими проблемами, пов’язаними з ним. Спілкування з дітьми проходить у цікавій ігровій формі.

Здобуті знання та навички, діти закріплюють на практиці. Пропоновані матеріали ґрунтуються на досвіді роботи з дітьми.

Отже, «Школа сприяння здоров’ю» забезпечує системне співробітництво педагогів, психолога, соціального педагога, медичних працівників, спрямоване на навчання, виховання й розвиток школярів на основі зміцнення здоров’я всіх учасників. Школа ставить собі за мету формування в свідомості дітей шлях до здорового способу життя.

Педагогічний підхід у реалізації поставленої мети полягає в тому, щоб забезпечити школярам всебічне і глибоке уявлення про багатогранність, велич і красу навколишнього світу. Людини і на цій основі виробити ціннісні орієнтації на здоровий спосіб життя, гідний сучасної людини.

3. Наша школа брала участь у конкурсі «Шкіл сприяння здоров’ю» в 2003, 2009, 2012 роках. Стала переможцем у 2003 та 2009 роках.

4. «Школа сприяння здоров’ю» нашої школи тісно співпрацює з районною лікарнею, центром дитячої та юнацької творчості, громадською організацією «Червоний Хрест», юстицією, відділом внутрішніх справ, районною службою дітей, сім’ї та молоді, органами законодавчої та виконавчої влади, з представниками бізнесу.

Щоквартально у школі проводиться санітарно – освітня робота працівниками центральної районної лікарні. Робота ведеться з учнями в приміщенні школи у формі бесід, лекцій, прес – конференцій, зустрічей.

У вересні проводилися бесіди із шкільною медичною сестрою з поліклініки на теми «Гігієна праці та відпочинку підлітків», «Раціональне харчування».

У листопаді діти прослухали лекції лікаря – дерматолога Лопати М.І. «Що треба знати про СНІД». Медична сестра школи разом з медичною сестрою кабінету здорового способу життя Безпалько А.С. провели бесіду «Здоровий спосіб життя», «Профілактика туберкульозу», «Як захистити себе від грипу та ГРВІ».

У лютому лікар - нарколог ЦРЛ Фартух В.П. разом з медичною сестрою кабінету нарколога Писанкою Ю.М. проінформували дітей на теми «Наркоманія та її наслідки», «Що треба знати про СНІД», «Шкідливі звички: наркоманія, куріння, алкоголь», «Як бути здоровому».

Лікарем тубкабінету Піроженко О.О. прочитано лекцію на тему «Профілактика туберкульозу», «Здоровим бути модно», а лікарем кабінету здорового способу життя Сурженком М.А. проведена конференція на тему «Здорова дитина – здорова нація», а соціальний працівник кабінету довіри ЦРЛ Полька І.В. познайомила дітей з хворобою СНІД,зокрема виступила з інформацією : «Що таке СНІД і Віл – інфіковані».

Лікар – гінеколог Назаренко О.В. прочитала лекції «Гігієна підлітків»,

«Особливості дозрівання підлітків» та відповіла на запитання, які цікавлять сучасних молодих людей.

Щорічно школа бере участь у конкурсі агітбригад «Молодь обирає здоров’я», який ініціюється службою молоді та відділом освіти. За сприяння виконавчої влади спільно з представниками міліції, службою молоді райдержадміністрації проводяться рейди - перевірки з метою вивчення дозвілля дітей та профілактики санітарних умов поживання окремих учнів.

Щороку проводяться зустрічі з працівниками Червоного Хреста, які організовують бесіди, читають лекції на теми «СНІД – чума ХХІ століття», «Стадії розвиток ВІЛ – інфекції», збираються добровільні кошти на підтримку хворих дітей.

Спільно з лісовим господарством селища учні школи беруть участь в акції «Майбутнє лісу в твоїх руках».

Учні школи щорічно приймають участь у районних та обласних конкурсах

«Крок до права».

Представники малого та середнього бізнесу надають спонсорську допомогу під час організації конкурів і літнього відпочинку оздоровчого табору «Пролісок». Кошти використовуються для організації змістовного дозвілля школярів та придбання призів для учасників та переможців виховних заходів.

Систематична і послідовна робота сприяє формуванню гармонійно розвиненої особистості, з класними поглядами, здатної довго і щасливо жити в суспільстві й керуватися установкою на здоровий спосіб життя. Ми виходимо з ідеї гармонії, єдності всіх складників здоров’я: фізичного, соціального, психічного - з метою виховання творчої, високоінтелектуальної, соціально адаптованої особистості.

Кiлькiсть переглядiв: 3247

Коментарi

  • AnnaCern

    2017-01-26 00:18:19

    http://allpiconline.com [url=http://cobhr.ru]cobhr[/url] rmoscow...